Sosyal Medya

Makale

‘Ne çirkin yüzleri örtermiş meğer o incecik perde’

Kimisi Nemrud ve Fir’avun’u, Ebu Leheb veya Ebu Cehl’i sever; kimileri de Hz. Peygamber ve bütün ‘Enbiyaullah’ı.. Kimisi Hitler veya Stalin’i; kimisi, Osman Gazi’yi, Fatih’i veya Abdulhamid’i, Enver PaÅŸa’yı; kimisi M. Kemal’i, Ä°smet Ä°nönü’yü, Adnan Menderes veya Tayyib ErdoÄŸan’ı..

Bana ne, sana ne, kime ne? Herkesin, sevdikleriyle birlikte haşrolacağı bildirilmiştir.

***

Herhangi bir kiÅŸinin sevilmesi veya sevilmemesi üzerindeki bir tavrın saÄŸlıklı bir mantığı yoktur. Karşı çıkılması gereken, herhangi bir kiÅŸinin, herhangi bir ismin veya resmin, büst ya da heykelin sevgi veya nefret odaklı olarak dayatılmasıdır.  Birileri hâlâ anlamıyor ki, zorla sevgi de olmaz, saygı da; nefret de..  Bu gerçeÄŸi göremeyip dayatanlar, ya kendilerini kandırıyorlardır; ya da bazı sonuçları zorla elde ettirebileceklerini sanacak kadar mentalite fukarasıdırlar.

‘Filâna sevgi ve saygı duyacaksın.. Filândan nefret edeceksin, onu düşman bileceksin!’  deyip, böyle diktelerinin yerine getirileceÄŸini sananlar, ‘gönlün ferman dinlemeyeceÄŸini’ anlamayan zavallılardır.

Kur’an-ı Mubîn, 14 asır önce, ‘lâ ikrahe fi’d-dîn’ (dinde ikrah, zorlama yoktur..’ derken, insanların zorla ‘sadece Müslüman yapılmamasını, yapılamayacağını deÄŸil; hiç kimsenin de, herhangi bir dine, bir ideolojiye, bir düşüncenin, duygunun doÄŸruluÄŸu veya eÄŸriliÄŸi konusuna, bir hayata bakış tarzını kabule zorlanamayacağını’  da belirtmiÅŸ olmuyor mu? 

***

Rivayetlerden de ulaÅŸtığına göre, Ebu Cehl, Hz. Peygamber (S) için, ‘O insanların en çirkinidir’  derken, Hz. Ebubekr de ‘O, insanların en güzelidir’ der.

Hz. Peygamber’e bildirildiÄŸinde, ‘Her ikisi de doÄŸru söylemiÅŸ’ meâlinde bir karşılık verir. Çünkü Hz. Peygamber (S)’e derin bir düşmanlık besleyen Ebu Cehl’in onu güzel ve hakezâ, derin bir imanla baÄŸlı bir Hz. Ebu Bekr’in de onu Ã§irkin görmesi düşünülebilir mi?

Âşık Veysel  bile, ‘GüzelliÄŸin on par’etmez, bu bendeki aÅŸk olmasa ..’ diye ifade etmiyor muydu?

***

Müslümanlar, inançlarının gereÄŸi olarak, sevgide ve nefrette ölçülü olmak zorundadırlar. Bunun içindir ki, Hz. Peygamber (S)’i de, ‘abduhu ve resuluhu..’ diye zikrederler. Ona ulûhiyet vasfı yüklenmemesi için, onun bir insan ve bir kul olduÄŸunu, resullüğünden önce bilhassa belirtiriz.

Ä°nsan olarak seveni olur, sevmeyeni de.. Resullüğüne inanan Müslümanlar ise onun yüklendiÄŸi ilahî vazife dolayısıyla ona saygı, sevgi beslerler. Ama, onu ilâhlaÅŸtırmadan, insanüstüleÅŸtirmeden..

***

Tayyib Erdoğan, hangi saikle yaptığını bilmiyorsak da, siyaseti yönetmek ve yönlendirmekte bir söylem değişikliğinde bulundu.

Ama, hemen arkasından, birilerinin, resmî ideolojinin tapıcılarının, kemalistlerin ikonlaÅŸtırdığı isim etrafında takınılan tavırlar, toplumumuzdaki ÅŸahsiyet zaafının ızdırap verici bir göstergesidir. MeÄŸer, bir iÅŸaret bekleniyormuÅŸ..

Merhûm Mehmed Âkif, ‘Ne çirkin yüzleri örtermiÅŸ, meÄŸer o incecik perde..’ demiyor muydu?

***

Hani, bir prens, uÅŸağına, ‘Bana patlıcanın faziletlerini anlat..’ deyince.. Adam patlıcanı yere göğe sığdıramaz. Bir zaman sonra, ‘patlıcanın zararını anlat’ dediÄŸinde de, patlıcanı yerden yere vurur.

Prens, ’Hani, faziletinden, bahsediyordun’ deyince, uÅŸak da, ‘Efendimiz, ben patlıcanın deÄŸil, zât-ı âlinizin dalkavuÄŸuyum.’ der.

***

Birileri, ‘Ama, filânın hizmetlerinden niye rahatsız olunuyor ki.’ diyordu geçen gün, bir TV programında..

Halbuki, söz konusu kişi, hem tek başına yapmadı; hem de, yerine getirmek için asker olarak üstlendiği vazifesini yerine getirmişti ve tartışılan da o değil..

Savaştan sonra yapılan sosyal düzenlemeler ise.. Benimseyeni de olabilir, eleştireni de...

Ä°tiraz edilmesi gereken husus, bir kiÅŸinin -Sultanların bile öyle bir imtiyazları yokken-  kanunla korunması ve eleÅŸtirinin bile hakaret sayıldığı dönemlere dönülmesi endiÅŸesidir. Ki, Anadolu’da bir ‘uzatmalı çavuÅŸ’ bile, kendisini rejimin gözcüsü sanarak, eleÅŸtiriyi bile, ‘Sen filâna hakaret ediyorsun..’ diyerek insanın başına çorap örmekte kullanabilir, hâlâ da..

kaynak: Star

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.